W KACZYCACH
Szkolny Klub Turystyki Górskiej

aktualności                               bieżące   /   archiwalne

Wycieczka w Beskid Śląski - RAJD PTTK - relacja
W dniu 10 maja 2014 roku Gimnazjalny Klub Turystyki Górskiej Gimnazjum w Kaczycach wraz z klasami piątymi i szóstymi Szkoły Podstawowej w Kaczycach wybrał się na rajd górski organizowany przez GOT PTTK. Wzięło w nim udział 29 uczniów oraz 4 opiekunów. Trasa zaczynała się w Brennej, ciągnęła się przez Stary Groń, Orłową, a punktem docelowym była Równica. Można było zdobyć 34 punkty do książeczki GOT. Wyjechaliśmy z Kaczyc o godz. 6:10, na miejscu wymarszu byliśmy ok. godz. 7:00. Pogoda nie zapowiadała się najlepiej, ponieważ padał deszcz. Na nasze szczęście, już po około 15 minutach wędrówki zza chmur wydostało się słońce. Najtrudniejsze podejście było na szczyt Orłowej. Tam też spotkaliśmy się z kotem, którego znaliśmy z poprzedniego rajdu. Kiedy dotarliśmy na Równicę, dowiedzieliśmy się, że zdobywamy Puchar za najdłuższą trasę! Bardzo ucieszyliśmy się z wygranej. Spotkaliśmy się tam z innymi uczestnikami rajdu. Po około 45minutowej przerwie przeznaczonej na posiłek ( kiełbasa z ogniska) postanowiliśmy pójść dalej. Początkowo podziwialiśmy piękne widoki, później szliśmy w lesie, a kiedy las się skończył, zaczęła się droga asfaltowa. Trasa miała biec żółtym szlakiem, ale kiedy opiekunowie zauważyli, że brakuje oznaczenia szlaku, postanowili zejść z drogi. Na finał zeszliśmy do Górek Wielkich, nadrabiając ok. 1 km drogi. Rajd nie obył się oczywiście bez małych wypadków. Wiele uczestników otarło sobie kostki, aż zabrakło bandaży i plastrów. Jedna z dziewczyn krzywo stanęła i uszkodziła sobie łękotkę. Zmęczeni, ale zadowoleni i dumni z pokonanej trasy, powróciliśmy do Kaczyc o 17:15. Czekamy na dalsze wędrówki.
Opracowała członkini GKTG: Michalina Dadej.