W KACZYCACH
OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW Szkoła w ruchu Trzymaj formę Projekty unijne O nas SKO
 DZIENNIK EL.  Wirt. katalog zbiorów Stołówka Wolontariat Gimzetka SKTG
PRZYSTANEK SZKOŁA
 

SPRAWOZDANIA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ
 
 
Kółko programistyczne
   Zajęcia kółka programistycznego gromadziły grupę gimnazjalistów zainteresowanych tworzeniem własnych programów w systemie Windows.
Uczniowie pracowali w darmowym środowisku DevC++, tworząc proste aplikacje w języku C/C++. Sukcesywnie zapoznawali się z wybranymi zagadnieniami a następnie korzystając z kart pracy wykonywali praktyczne ćwiczenia.

Do grudnia 2010 roku opanowali podstawy języka C/C++:
  • poznali podstawy środowiska Dev-C++ (tworzenie projektu, kompilacja, zmiana ustawień)
  • poznali ogólną strukturę pliku źródłowego w C/C++
  • nauczyli się wyświetlać dane
  • nauczyli się pobierać informacje od użytkownika
  • nauczyli się tworzyć i korzystać ze zmiennych i tablic jednowymiarowych
  • nauczyli się iterować (powtarzać) operacje przy pomocy pętli (for,while,do...while)
  • nauczyli się tworzyć instrukcje warunkowe i podejmować za pomocą nich decyzje w programie
  • nauczyli się tworzyć i korzystać z funkcji.

    W ramach ćwiczeń wykonali samodzielnie następujące programy:
  • obliczanie pola i obwodu koła dla promienia podanego przez użytkownika
  • obliczanie siły oddziaływania z prawa Coulomba dla wielkości podanych przez użytkownika
  • obliczanie gęstości ciał o regularnym kształcie, dodatkowo program podaje nazwę substancji
  • kalkulator z czterema podstawowymi działaniami matematycznymi, potęgą oraz silnią
  • program-zgadywankę sprawdzający umiejętność zapamiętywania liczb przez użytkownika
  • loswanie liczb do wybranej gry liczbowej (dowolna ilość zakładów i liczb w danym zakresie).

    Przykładowe programy:
    Po kliknięciu w link pojawi się okno z pytaniem: "Nie można zweryfikować wydawcy. Czy na pewno chcesz uruchomić to oprogramowanie?". Należy odpowiedzieć "URUCHOM".

       program kalkulator (POBIERZ)

    Witaj, co chcesz zrobic?
    1. Potegi?
    2. Mnozenie?
    3. Dzielenie?
    4. Dodawanie?
    5. Odejmowanie
    1
    Podaj podstawe 2
    Podaj wykladnik 11
    Wynik to: 2048
    Jesli chcesz jeszcze raz, "T" Jesli nie "N"


       program - zgadywanie liczb (POBIERZ)

    Witaj. Zapamietaj te liczby: 1, 34, 67, 23, 78 Powodzenia!
    Aby kontynuować, naciśnij dowolny klawisz . . .
    Podaj pierwsza liczbe:
    1
    Zgadles!
    Podaj druga liczbe:
    33
    Nie zgadles! :(
    ...


        program - obliczanie gęstości (POBIERZ)

    Program obliczajacy gestosc cial o regularnym ksztalcie.
    Podaj szerokosc ciala (w cm): 10
    Podaj dlugosc ciala (w cm): 4
    Podaj grubosc ciala (w cm): 1
    Podaj mase ciala (w g): 316
    Gestosc ciala wynosi: 7.9g/cm3
    Substancja z ktorej wykonano cialo to zelazo.


       program - losowanie liczb w danym zakresie (POBIERZ)

    Losowanie liczb.
    Podaj ilosc liczb do wylosowania: 6
    Podaj gorny zakres losowanych liczb: 49
    Wylosowane liczby to: 42 , 44 , 14 , 41 , 11 , 45
    Jesli chcesz jeszcze raz, "T" Jesli nie "N"


  •  
     autor: tomasz_o ,  data: 2010-12-17 22:52:17

     
    © t.o. 2007-2020