Od września 2012 roku świetlica socjoterapeutyczna kontynuowała swoją działalność. Opieką objętych zostało 35 uczniów z klas 1 –6 szkoły podstawowej. Głównym celem zajęć było zapewnienie uczniom poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, zrozumienia i wsparcia.
Zajęcia odbywały się w poniedziałki (13.30 – 15.30; 35 uczestników), wtorek (14.00 – 16.00; 24 uczestników), środy (14.00 – 16.00; 30 uczestników), czwartki (13.30 – 15.30;
30 uczestników).
Zajęcia miały charakter pracy zespołowej, grupowej lub indywidualnej. Wykorzystywane metody aktywizowały dzieci do zgodnego działania. Uczniowie pobudzali swą wyobraźnię
i rozwijali zdolności podczas zajęć plastycznych, na których wykorzystywano znane i mniej znane techniki plastyczne. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zabawy ruchowe, zwłaszcza te którym towarzyszyła muzyka oraz zajęcia sportowe na boisku szkolnym i konkursy zręcznościowe w sali zabaw. Uczniowie rozwijali spostrzegawczość, logiczne myślenie rozwiązując krzyżówki, tematyczne łamigłówki, grając w gry stolikowe. Uczyli się asertywności, pokonywania własnej nieśmiałości i wyrażania swej opinii podczas rozmów
w kręgu, zabaw z wykorzystaniem elementów psychodramy. Tematyka zajęć związana była z kalendarzem imprez szkolnych takich jak „andrzejki”,„mikołajki”. Dzieci chętnie uczestniczyły w „andrzejkowych” konkursach i zabawach. Podczas wieczoru „andrzejkowego” dziewczyny z gimnazjum przebrane za wróżki przepowiadały przyszłość
wróżąc z kubków, kart, butów.
Przedświąteczne działania plastyczne opierały się głównie na przygotowywaniu ozdób świątecznych wykonywanych z tkanin, ozdobnych tasiemek i guzików( poznanie ściegów krawieckich). Nowym pomysłem na zajęcia było zorganizowanie cyklu spotkań pod hasłem
„ Ciekawi ludzie są wśród nas”. W listopadzie odwiedził nas p. S. Nowak, który w ciekawy sposób opowiadał o życiu pszczół. Dzieci mogły skosztować pysznego miodu i samodzielnie wykonać woskowe świeczki. W styczniu gościliśmy p. A. Wiluk oraz psa Dagę co sprawiło wielką radość dzieciom i wychowawczyni. Pani Agnieszka w interesujący sposób poprowadziła zajęcia z dogoterapii.
Trwał konkurs na Super Świetliczaka, który motywował dzieci do aktywnego uczestniczenia w organizowanych zajęciach. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na baliku szkolnym. Ocenie podlegała: kultura osobista, relacje koleżeńskie, dbanie o porządek, aktywność
na zajęciach, udział w konkursach oraz systematyczne odrabianie zadań domowych. Stałym punktem spotkań była „popołudniowa herbatka”, przy przygotowaniu której pomagali starsi uczniowie. Priorytetem zajęć socjoterapeutycznych była systematyczna pomoc w nauce i przy odrabianiu zadań domowych oraz wdrażanie dzieci do wzajemnej pomocy. W realizacji tego zadania pomagały uczniowie gimnazjum w ramach Szkolnego Klubu Wolontariatu. Dzięki funduszom z Projektu „Przystanek Szkoła”, dzieci miały możliwość zjedzenia podwieczorku.
autor: irena_kula
, data: 2012-01-23 12:18:28
|