
Zajęcia były prowadzone przez mgr Aleksandrę Koch. Uczestniczyło w nich 12 uczniów, w tym pięć dziewcząt oraz siedmiu chłopców.
Stosowane metody i formy pracy
Metoda problemowa-rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności
Metoda podająca-praca z tekstem matematycznym
Metoda eksponująca-konkurs na wykonanie zadań praktycznych lub badawczych
Forma pracy: grupowa (grupy eksperckie i badawcze, grupowy udział w konkursach)
zespołowa-wykonanie prac praktycznych ( origami, wyszywanki, modele brył)
Osiągnięte rezultaty:
rozwinięcie wyobraźni matematycznej dziecka
popularyzacja matematyki
uczniowie doceniają pracę innych i bronią własnego zdania
zaangażowanie i udział w konkursach;
Marcin Wątroba etap powiatowy konkurs matematyczny kuratoryjny;
Kamil Suchanek-pierwsze miejsce gminny konkurs - „Trzy łyki matematyki”
K. Suchanek, M. Wątroba, M. Grzybek - drugie miejsce grupowo gminny konkurs - „Trzy łyki matematyki”
M. Wątroba, M. Więcek- drugie miejsce grupowo gminny konkurs „Omnibus”
Efekty:
tworzenie możliwości uczenia się, odkrywanie własnej matematyki
rozwój zdolności i zainteresowań
pobudzenie uczniów do samodzielnego działania i własnej inwencji twórczej
rozwinięcie koncentracji poczucia estetyki, kształtowanie wyobraźni przestrzennej
zaangażowanie i udział w konkursach
promocja szkoły na szczeblu lokalnym i powiatowym
Oprac. Aleksandra Koch
autor: tomasz_o
, data: 2011-06-21 21:31:43
|