Inteligencje wielorakie w Zespole Szkół w Kaczycach
W roku szkolnym 2008/2009 Szkoła Podstawowa przystąpiła do Europejskiego Projektu Edukacyjnego "Pierwsze uczniowskie
doświadczenia drogą do wiedzy". Koncepcja projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a
rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec, rozwijać i wspierać. Projekt stwarza warunki wszechstronnego rozwoju dziecka, wykorzystując do tego celu koncepcję inteligencji wielorakich. Zgodnie z tezą Howarda Gardnera, każdy człowiek ma wiele odrębnych inteligencji: językową, ruchową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną i intrapersonalną. Wszystkie one są równouprawnione i żadna z nich nie jest ważniejsza od innej.
Nauczyciel biorący udział w tym projekcie opracowuje we współpracy z rodzicami profil inteligencji wielorakich każdemu uczniowi, by określić jego mocne i słabe strony. Uczniowie rozwijają swoje inteligencje na lekcjach oraz na zajęciach pozalekcyjnych. Mają do dyspozycji dodatkowe pomoce dydaktyczne, które szkoła otrzymała w ramach projektu. Są to: zestawy Logico, bajki na płytkach CD, pacynki, teatrzyk dziecięcy, instrumenty perkusyjne, mozaiki, układanki, ser szwajcarski, akcesoria sportowe, chusta animacyjna, gry planszowe, korale matematyczne, globus itp.
Od 06.05.2009 do 20.12.2009 projekt realizuje klasa 2a (ubiegłoroczna 1a) wraz z wychowawcą Panią Ewą Machej.
Podglądanie pająka |
|
Sportowe potyczki |
|
W kasztanowej krainie |
|
Życie na królewskim dworze |
|
|
|