W KACZYCACH
Szkolny Klub Turystyki Górskiej

aktualności                               bieżące   /   archiwalne

Wycieczka turystyczna GKTG - Babia Góra, 14.06.2014r. - RELACJA
Dnia 14.06.2014 odbyła się ostatnia w tym roku szkolnym wycieczka GKTG na Babią Górę, która była zarazem najkrótszą trasą - 13,7 km. Wyjechaliśmy już o godzinie czwartej rano. Nasza wyprawa górska rozpoczęła się o 7.00 z Przełęczy Krowiarki. Następnie weszliśmy na Sokolice. Gdy wchodziliśmy na Babią Górę zaskoczył nas deszcz i mocny wiatr. Na szczyt weszliśmy około 10. Zejście z tej pięknej góry było bardzo ciężkie. Krople wody wpadały w oczy, stromy stok napawał niepokojem... Na wysokości 1200 m n.p.m uspokoiło się. Następnie doszliśmy do schroniska na Markowych Szczawinach – kiedyś było tam najstarsze schronisko w Polsce, lecz zostało zburzone i odnowione. Tam spędziliśmy godzinę na odpoczynek. Potem ruszyliśmy na Szkolnikowe Rozstaje. Następnie wróciliśmy na Przełęcz Krowiarki. Zmęczeni, ale szczęśliwi z pokonania najwyższego szczytu Beskidów do Kaczyc dotarliśmy o 17.00. Członek GKTG – Jakub Kromczyk